Joanna Nijakowska: Dobre praktyki w zakresie projektowania dostępnych kursów online

15 października, godz. 12:00 – 13:30


Informacje organizacyjne

Udział w webinariach jest bezpłatny i otwarty dla całej społeczności UW: studentów, wykładowców oraz kadry administracyjnej. Aby dołączyć, wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny.

O webinarium

Filarami edukacji włączającej są dostępność i uczestnictwo. Projektowanie kursów online w zgodzie z zasadami uniwersalnego projektowania pozwala zwiększyć ich dostępność zarówno w zakresie struktury, materiałów kursowych (np. dokumentów i multimediów), metod nauczania i oceniania, jak i e-learningowej przestrzeni kursowej. W ten sposób proaktywnie minimalizujemy bariery w dostępności, odpowiadamy na potrzeby większej liczby studentów ze zróżnicowanymi, w tym specjalnymi, potrzebami, umożliwiamy uczestnictwo, przeciwdziałamy dyskryminacji i wykluczeniu. Celem webinaru jest omówienie dobrych praktyk w zakresie projektowania dostępnych kursów online. W prezentacji wykorzystane są przykłady i rozwiązania z kursu SCALED.

dr hab. Joanna Nijakowska, prof. ucz.

Profesor w Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Członkini zespołów badawczych NEED – Neurodiversity in Language Education oraz EMERGE – English Medium Education Research Group for Excellence. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na kształceniu nauczycieli języków obcych i edukacji włączającej; postawach, obawach i przekonaniach nauczycieli dotyczących własnej skuteczności; projektowaniu dostępnego i włączającego środowiska edukacyjnego; zróżnicowanych, w tym specjalnych, potrzebach edukacyjnych. Zainicjowała i koordynowała międzynarodowe projekty poświęcone rozwojowi zawodowemu nauczycieli języków obcych, w tym nagradzany projekt DysTEFL (European Language Label, Success Story, ELTons) i projekt SCALED – Supporting Content and Language Learning Across Diversity.