Marcin Wilkowski: Doraźne kompetencje cyfrowe w dydaktyce dzięki AI

6 listopada, godz. 12:00-13:30


Informacje organizacyjne

Udział w webinariach jest bezpłatny i otwarty dla całej społeczności UW: studentów, wykładowców oraz kadry administracyjnej. Aby dołączyć, wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny.

O webinarium

Webinar poświęcony będzie wykorzystaniu narzędzi takich jak ChatGPT czy Google Gemini do wsparcia ćwiczeń dydaktycznych, wymagających podstaw programowania. Doraźne kompetencje w tym zakresie pozwalają na wykonywanie ćwiczeń bez pełnej wiedzy programistycznej, dając dostęp do narzędzi i zasobów, z których korzystać można tylko w ten sposób. Ma to pewną wartość, jeśli celem ćwiczenia nie jest zdobycie umiejętności programistycznych, ale efekt w postaci danych, projektu cyfrowego czy podstawowej analizy. Skorzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji do przekraczania ograniczeń wynikających z braku kompetencji w programowaniu pozwala na szersze stosowanie metod, narzędzi i zasobów cyfrowych w dydaktyce, przede wszystkim na kierunkach humanistycznych i społecznych.

dr Marcin Wilkowski

programista w CKC UW, historyk zajmujący się wczesnym Webem w Polsce i twórca Pracowni Archiwistyki Webu. Prowadzi projekt humanistyka.dev, którego celem jest upowszechnianie kompetencji cyfrowych w humanistyce.